Reklama kinowa i telewizyjna

Nie ulega wątpliwości, że reklamy telewizyjne to najskuteczniejsze narzędzia marketingu bezpośredniego. Telewizja jest popularnym i wszechobecnym środkiem komunikacji masowej. Współcześnie telewizor nie stanowi już towaru luksusowego i trudno dostępnego, dlatego nie ma już gospodarstwa, w którym nie byłoby zestawu kina domowego.

Przedsiębiorcy doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego chcąc skutecznie wypromować swój towar, decydują się przede wszystkim na reklamę w telewizji. W przeciwieństwie do przekazu radiowego czy gazet, telewizja operuje zarówno dźwiękiem jak i obrazem, dzięki czemu ma zdecydowanie większą siłę perswazji i wpływu na odbiorcę. Nie jest bowiem tajemnicą, że to właśnie telewizja jest medium, które wywiera największy wpływ na ludzi – na kształtowanie się ich opinii, poglądów, postaw i zachowań.

W przypadku kina jest jednak troszkę inaczej. Nie każdy bowiem lubi i chodzi do kina, więc przekaz ma ograniczony krąg odbiorców. Na przykład w przypadku ludzi dorosłych reklamy kinowe nie są tak skuteczne jak reklamy telewizyjne.

Reklama w telewizji stanowi kompilację przekazu werbalnego jak i niewerbalnego z dźwiękiem oraz kolorem. Te właściwości dają idealną możliwość skutecznego zareklamowania produktu, jego najważniejszych zalet, funkcjonowania i zastosowania. Do promocji telewizyjnej czy kinowej nadaje się każdy produkt czy usługa. Nie wszyscy mogą sobie jednak pozwolić na taką formę przekazu.

Reklama telewizyjna czy kinowa to duży wydatek. Agencje reklamowe i firmy specjalizujące się produkcją reklam przyznają, że wysoki koszt stworzenia a także wyemitowania reklamy odstrasza mniejszych przedsiębiorców o nieugruntowanej pozycji na rynku i małym zapleczem finansowym na promocję marki.

Tags: , , , , , ,